We verenigen strategie, storytelling, gedragspsychologie en critical communications om complexe transities—van klimaat en energie tot digitale inclusie—begrijpelijk te maken én om mensen daadwerkelijk in beweging te brengen.
Vanuit psychologie en design thinking vertalen we complexe transitie-doelen naar campagnes en praktische handelingen voor burgers, klanten of medewerkers. Opdrachtgevers zijn ministeries, gemeenten en energie- of zorgbedrijven.
De campagne voor Statiegeld Nederland met bekende rapper Donnie en diverse content creators werd zeer goed ontvangen door de Nederland brede doelgroep, kreeg veel positieve feedback en heeft mooie cijfers behaald.
Bekijk de case op noise.nlHoe de Beweegalliantie met een holistische strategie en merkidentiteit cruciale stappen zet richting een gezondere, socialere en duurzamere samenleving.
Bekijk de case op branddoctors.comIeder moment dat je onbeschermd in de zon doorbrengt, telt op tot huidkanker. Dat weet je huid als geen ander, maar daar zijn wij zelf nog onvoldoende van bewust. Daarom heeft in deze campagne de huid letterlijk een stem gekregen.
Bekijk de case op noise.nlWij begeleiden organisaties bij gevoelige communicatie rondom crisis, verandering of reputatie. Met doordachte strategieën bouwen we aan vertrouwen en draagvlak. Tegelijk geven we nog onbekende marktleiders in complexe domeinen de zichtbaarheid die ze verdienen. Onze opdrachtgevers zijn beursgenoteerde bedrijven, publieke instellingen en kennisintensieve B2B-organisaties
Voor Vattenfall ontwikkelde Leene Communicatie/VormVijf een helder rapport over hun CO2-ambities. Het rapport brengt de stappen naar CO2-reductie in Nederland in begrijpelijke taal in kaart.
Bekijk de case op leencommunicatie.nlLeene Communicatie hielp SBN met toegankelijke communicatie voor gedupeerden. Met een duidelijke huisstijl en begrijpelijke teksten creëerden ze vertrouwen bij ouders die hun schulden wilden melden.
Bekijk de case op leencommunicatie.nlPro Contact verbindt kandidaten en werkgevers voor de ideale match. Marcommit ontwikkelde een PR- en contentstrategie die hun expertise in recruitment en werkgeversmerk positioneert.
Bekijk de case op marcommit.nlWe brengen business en ESG-data tot leven in reports en dashboards die auditors vertrouwen en stakeholders begrijpen. Opdrachtgevers: beursfondsen, financiële instellingen en grote semi-publieke organisaties.
Van het eerste advies tot aan de tekst en vormgeving: wij ondersteunen onze klanten in alle aspecten van hun verslaggeving, afgestemd op hun specifieke behoeften. Daarnaast helpen we je graag om wegwijs te worden in de snel veranderende regelgeving rondom corporate en ESG-rapportages.
Bekijk de propositie op narrativelabs.nlNarrative Labs sprong op korte termijn bij om deze non‑profitorganisatie van eigen bodem te helpen met het opstellen van haar jaarverslag. Door nauw samen te werken met het team van The Ocean Cleanup hebben we een pakkend narratief gecreëerd dat de organisatie in haar missie ondersteunt.
Bekijk de case op narrativelabs.nlDartDesign vertaalde de impact en missie van Rabo Foundation naar een visueel sterk en toegankelijk jaarverslag. In samenwerking met Schrijf-Schrijf ontstond een helder rapport dat wereldwijd groeikansen inzichtelijk maakt.
Bekijk de case op dartdesign.nlWe verbinden merk-identiteit aan maatschappelijke relevantie én economische waarde, zodat organisaties weten waarvoor zij bestaan en dat geloofwaardig kunnen uitdragen. Klanten: corporates in transitie.
Hoe Cosun, met haar missie om de kracht van planten optimaal benutten, op de kaart is gezet als agri-foodcoöperatie van de toekomst.
Bekijk de case op branddoctors.comHet ontwikkelen van een visuele identiteit voor het Programma Discriminatie en Racisme (PDR) met behulp van verschillende middelen. Zoals een agenda beleidsopgave, een agenda werkgeversopgave, een infographic en praatplaat.
Bekijk de case op vormvijf.nlDe meest catchy ode aan bonen ooit, met als missie om heel Nederland aan de bonen te krijgen.
Bekijk de case op noise.nlWij destilleren complexe materie tot toegankelijke verhalen en vertalen niche-expertise naar hoogwaardige content-formats– van whitepapers tot podcasts. Opdrachtgevers zijn kennis-intensieve B2B-spelers, brancheorganisaties en overheden.
Schrijf-Schrijf ontwikkelde voor Kansfonds een merkverhaal dat authentiek, speels en een tikkeltje rauw is. Door verhalen in reportagestijl te schrijven en actief op pad te gaan, creëren ze content die dicht bij de mensen staat en het merk een herkenbaar en levendig karakter geeft.
Bekijk de case op schrijf-schrijf.nlAan een goede werksfeer geen gebrek bij netbeheerder Enexis. Maar toch is het lastig om nieuwe monteurs, IT’ers, engineers en uitvoerders te vinden. We stomen we Enexis klaar om een grand entrée te maken als buitengewone werkgever.
Bekijk de case op fullframe.nlHet Deltaprogramma beschermt Nederland tegen overstromingen, zorgt voor voldoende zoetwater en een klimaatbestendige inrichting. Overheden en organisaties werken hierin samen onder leiding van de deltacommissaris, die jaarlijks de voortgang beoordeelt en aandachtspunten benoemt.
Bekijk de case op ravestein-zwart.nl