Jouw arbeidsmarktcommunicatie is bij ons in goede handen

Talent bereiken, 
boeien én behouden

Getalenteerde en gemotiveerde medewerkers: ze zijn onmisbaar voor jouw onderneming. Maar hoe vind je de beste match, tijdens de huidige ‘war on talent’? En minstens zo belangrijk: hoe creëer je een werkomgeving waarin medewerkers zich kunnen ontwikkelen zodat ze lang bij je blijven werken?

Wij geloven in employer branding dat zich richt op bereiken, boeien en behouden. Dat zich dus niet alleen focust op een succesvolle werving aan de voorkant, maar ook oog heeft voor de collega’s binnen jouw organisatie. Zodat je profiteert van de juiste mensen die langere tijd een bijdrage willen leveren aan de ambities van jouw onderneming.

Via een gespecialiseerde en brede aanpak

Employer branding en recruitment vormen lastige puzzels. Enerzijds moet je als werkgever je verhaal scherp krijgen: wat zijn je ambities, wat is jouw onderscheidend vermogen? Dat verhaal moet je vervolgens afstemmen op wat potentiële en huidige werknemers belangrijk vinden. Alleen zo raak je de juiste snaar. Maar wat interesseert die medewerkers, en hoe bereik je ze?

Wij zijn een familie van gespecialiseerde bureaus die samenwerken om deze puzzel te leggen. Zo krijg je op onderdelen de hoogste kwaliteit, en telt het op tot een totaaloplossing.

Alles in huis voor jouw employer branding en engagement

Branddoctors, Schrijf-Schrijf, brandwebbing, Qi en OneTribe maken samen onderdeel uit van Only Creative entrepreneurs. Afzonderlijk en samen hebben we veel kennis van en ervaring op het gebied van employer branding en employer engagement. Je kan kiezen voor een of meer expertise(s), passend bij de wensen of fase van jouw bedrijf. Daarbij profiteer je van één vast aanspreekpunt.

Dit doen wij voor je

  • Strategie, werkgeversmerk, employer value proposition
  • Contentstrategie en -creatie
  • Recruitment, campagne, content & media
  • Werkenbij-websites, gamificatie / gamification
  • Internal Branding

Voorbeelden van onze aanpak

VodafoneZiggo

Hoe zet je je splinternieuwe werkenbij-site en positionering ‘Enjoy the challenge’ om naar superaansprekende en zeer effectieve content? Aantrekkelijk voor monteurs én managers? Schrijf-Schrijf ging de uitdaging aan en schreef in korte tijd alle teksten voor de nieuwe careersite van VodafoneZiggo. Inclusief microcopy voor de WhatsApp-bot en tientallen testimonials met medewerkers voor de social campagnes. Het resultaat? Een enorme aanwas van nieuwe medewerkers plus de Digitaal Werven Award 2022.

Arriva

Hoe speel je in op uitstroom door vergrijzing én een krappe arbeidsmarkt: een dubbele uitdaging voor vervoerbedrijf Arriva. brandwebbing ontwikkelde een wervingscampagne die een flinke instroom van nieuwe collega’s opleverde: een centraal ontwikkeld format dat eenvoudig lokaal in alle regio’s wordt ingezet via een slimme campagnetool. De goede resultaten leidden tot een verschuiving van de inzet van recruitmentbureaus naar recruitmentcampagnes. En tot veel nieuwe collega’s in het hele land.

Rijksoverheid

Hoe vind je IT-personeel op deze krappe arbeidsmarkt? Ook de Rijksoverheid ervaart dat het lastiger dan ooit is om goede mensen te vinden. Om potentiële nieuwe collega’s te interesseren voor een baan bij de overheid, ontwikkelde Onetribe in samenwerking met DPG Media een interactieve (oldschool) 8-bit game. Daarmee ontdekken kandidaten op een laagdrempelige, informatieve maar vooral ook speelse wijze met welke IT-uitdagingen de Rijksoverheid dagelijks te maken heeft.

Van Ameyde 
International

Hoe versterk je als internationaal opererende organisatie je positie op de arbeidsmarkt? Branddoctors ontwikkelde voor Van Ameyde een employee value proposition en ‘build your stor’ campagne die leunt op de cultuur van kansen krijgen en verantwoordelijkheid nemen. Met de doorvertaling naar de vernieuwde careersite en een serie video’s heeft Van Ameyde nu meer slagkracht in de markt en is de interne alignment binnen de groep sterk vergroot.

Rabobank

Hoe krijg je een nieuwe meerjarige strategie gedurende een langere periode tussen de oren van je medewerkers? En werk je tegelijk aan meer verbondenheid tussen de organisatie en de mensen - employee engagement - in tijden van hybride werken. Qi ontwikkelde twee interne tv-programma’s voor verschillende groepen binnen Rabobank. Dit zorgde ervoor dat medewerkers beter wisten wat hun bijdrage was aan de strategie en dat hun betrokkenheid steeg.

Bereik, boei en behoud het beste talent

Maak kennis met onze aanpak en krijg concrete voorstellen om jouw arbeidsmarktcommunicatie effectief en doeltreffend in te zetten. Uiteraard zonder kosten of verplichtingen!

Voor een gesprek over het motiveren en behouden van collega’s

Maartje Grossouw

maartje@thisisqi.nl

+31 (0) 6 113 800 56

Voor een gesprek over het vinden en werven van mensen

Nannie Gieles

nannie@brandwebbing.com

+31 (0) 6 835 801 68